انواع کفپوش ساختمانی را بهتر بشناسید
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

اصطلاح "کفپوش" به سطح محصور کننده پایین فضاهای داخل ساختمان گفته می شود. این ممکن است بخشی از ساختار کف باشد ، مانند سطح بالایی دال بتونی یا تخته کف ، اما به طور معمول یک پوشش دائمی است که روی کف قرار گرفته است. همچنین می توان از "کفپوش" برای توصیف روند روکش مواد کف استفاده کرد.

در خبرنامه ثبت نام کنید CTA.png

طیف گسترده ای از مواد کفپوش موجود است:

الوار
کفپوش الوار 270.jpg

با توجه به اینکه هر قطعه متفاوت است ، زیبایی منحصر به فرد چوب یکی از جذاب ترین موارد استفاده آن به عنوان انواع کفپوش ساختمان است. همچنین می تواند بسیار مقاوم باشد گرچه ممکن است خراشیده شود و مستعد حرکت است. از آنجا که الوار نمناک (مانند اسفنج) است ، می تواند برای استفاده در اتاق هایی که ممکن است در معرض رطوبت یا رطوبت قرار بگیرند نامناسب باشد ، اگرچه درمان الوار می تواند آن را در برابر رطوبت مقاوم کند.

چندین گزینه برای اتمام چوب وجود دارد ، مانند موم ، روغن یا لاک. دو نوع اصلی کفپوش چوبی:

جامد: هر تخته از یک تکه چوب ساخته می شود ، ضخامت آن معمولاً 18-20 میلی متر است که معمولاً با استفاده از زبانه و شیار نصب می شود.
مهندسی شده: هر تخته از سه یا چهار لایه الوار چند لایه تشکیل شده است که در زاویه های راست توسط چسب به هم چسبیده و یک تخته به ضخامت حدود 14 میلی متر ایجاد می کند.
ورقه ورقه
Laminate270.jpg

کفپوش لمینت یک تخته فیبرکرده فشرده است که با تصویری از ماده ای مانند الوار ، سنگ ، کاشی و غیره پوشانده شده و سپس از آن یک پوشش محافظتی داده می شود. ورقه ورقه ها می توانند برای اتاقهایی مناسب باشند که مایلند از زیبایی کف طبیعی "اما با هزینه کمتری" ، با نصب آسانتر و بدون آسیب دیدن در اثر خراش ، بهره مند شوند. لمینت های مرغوب با دوام هستند و ممکن است 20 سال گارانتی داشته باشند. آنها به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و ممکن است با گرمایش زیر کف نصب شوند.

برای اطلاعات بیشتر ، به کفپوش لمینت مراجعه کنید.

وینیل
Vinylfloor270.jpg

کفپوش وینیل را می توان بصورت رول یا کاشی تهیه کرد و به طور کلی با چسب زدن ثابت می شود. می توان آن را در طیف وسیعی از رنگها و پروفیل ها تولید کرد (به عنوان مثال خالص) و مانند کفپوش لمینت می تواند ظاهر مواد دیگر را شبیه سازی کند.

از مزایای استفاده از کفپوش وینیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با دوام است
نگهداری و تمیز نگه داشتن آن آسان است.
قادر است بدون کمانش خیس شود و آن را برای استفاده در حمام ، آشپزخانه و غیره مناسب کند.
نصب آن آسان است.
می تواند نسبتاً ارزان باشد.
برای اطلاعات بیشتر ، به اینجا مراجعه کنید.

بامبو
این چمن به جای چوب ، چوبی است که به یک ماده کف فشرده شده و روی آن میخ زده یا بهم چسبانده شده است. این مزیت این است که یک منبع تجدید پذیر و ضد آب است.

برای اطلاعات بیشتر به کفپوش بامبو مراجعه کنید.

چوب پنبه
چوب پنبه نوعی ماده مقاوم در برابر آب و تجدید پذیر است که برای طیف وسیعی از فضاها از جمله زیر زمین و تاسیسات حمام مناسب است. چوب پنبه را می توان به همان روش ورقه ورقه ها با هم کلیک کرد یا می توان آن را چسب زد. کف چوب پنبه گرم و انعطاف پذیر است اگرچه به راحتی توسط اشیا sharp تیز آسیب می بیند.

برای اطلاعات بیشتر ، به کفپوش چوب پنبه مراجعه کنید.

کاشی (چینی یا سرامیک)
گزینه های زیادی از نظر رنگ ، بافت ، شکل و پایان کاشی ها وجود دارد. به دلیل سختی آنها خراشیدن یا فرورفتگی آنها دشوار است و همچنین برای محیط های مرطوب مناسب است. با این وجود ، نصب آنها دشوار است و در صورت عدم پشتیبانی از زیر کاشی ها ، می توانند خراب شوند.

برای اطلاعات بیشتر ، به چینی مراجعه کنید.

کاشی (سنگ طبیعی)
اینها به طور کلی گرانتر از گزینه های چینی یا سرامیک هستند ، اما از نظر زیبایی نیز می توانند خوشایندتر باشند. آنها هنگام نصب باید به درستی آب بندی شوند ، فرایندی که برای محافظت از کاشی ها به تکرار آن احتیاج دارد.

موکت
موکت از یک لایه فوقانی شمع ساخته شده است که به پشتی متصل شده است. این شمع معمولاً پشم یا الیافی از قبیل نایلون ، پلی استر یا پلی پروپیلن است که پس از چرخاندن بهم به صورت دسته ای یا بافته شدن ، عملیات حرارتی انجام می شود. انواع مختلفی از بافت ، سبک و رنگ در دسترس است و به طور کلی موکت هم بادوام است و هم نگهداری آن آسان است. موکت همچنین از نظر گرما و صدا دارای خاصیت عایق است. با این وجود موکت ها به راحتی می توانند لک بزنند و در اثر آب و نم می توانند آسیب ببینند.

برای اطلاعات بیشتر ، به انواع موکت مراجعه کنید.

لاستیک
کفپوش لاستیکی از مواد طبیعی یا مصنوعی ، از جمله لاستیک های لاستیکی بازیافتی ساخته شده است. این طبقه بندی به عنوان نوعی کفپوش انعطاف پذیر طبقه بندی می شود ، زیرا از ویژگی های خاصیت ارتجاعی یا "گزاف گویی" برخوردار است. این امر همچنین آن را برای کف رقص ، رستوران ها یا سایر مناطق پر رفت و آمد که در آنها خستگی و لغزش پا ایجاد می شود ، مناسب می کند.

کفپوش لاستیکی نیز در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای تاسیسات خانگی است. این ماده برای اتاق های بازی کودکان ، دوش و حمام ، گاراژها ، سالن های بدنسازی خانگی و سایر برنامه هایی که به مقاومت در برابر رطوبت و لکه ، جذب صدا ، دوام ، کشش و ثبات دما نیاز دارند ، استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر ، به کفپوش لاستیکی مراجعه کنید.

کفهای ریخته شده (آسفالت ماستیک و پلیمری)
کف آسفالت و پلاستیک ماستیک به صورت مایعات ریخته می شود و در سطح مختلف پخش می شود

سخت شود و درمان شود. این باعث ایجاد یک پایان بدون درز می شود. در حالی که گزینه های کفپوش آسفالت و پلیمر به خصوص معمول نیستند ، اما هم در کاربردهای تجاری (به ویژه صنعتی) و هم در خانگی که حفاظت از آب و دوام آنها از اولویت های بالایی هستند ، دارای مزایایی هستند.

برای اطلاعات بیشتر ، به کفپوش آسفالت Mastic و کفپوش Polymeric مراجعه کنید.

کفپوش داخلی
معمولاً نصب کفپوش های خانگی به صورت اتاق به اتاق بیشتر از استفاده از یک ماده در کل است. اتاق های مختلف الزامات متفاوتی از کفپوش خود دارند.

اتاق خواب: محبوب ترین انتخاب موکت است ، اگرچه چوب ، لمینت یا وینیل مناسب هستند.
آشپزخانه: وینیل یک انتخاب محبوب است زیرا تحت تأثیر آب قرار نمی گیرد ، به راحتی تمیز می شود و از دوام بالایی برخوردار است. کاشی و کف لمینت نیز گزینه هایی هستند.
اتاق استراحت / اتاق ناهارخوری: تصمیم کفپوش به دلیل اینکه انواع کف مناسب هستند ، به دلخواه زیبایی نخواهد بود.
فرود / پله: اکثر مناطق طبقه بالا موکت شده است زیرا به احتمال زیاد سرنشینان بدون کفش در اطراف قدم می زنند و کف سخت تر می تواند پر سر و صدا باشد.
حمام / مناطق مرطوب: الوارهای تصفیه نشده برای این اتاق ها نامناسب است و موکت ها می توانند مرطوب و غیر بهداشتی شوند. وینیل و کاشی ایده آل هستند زیرا تحت تأثیر آب نیستند و حداقل نیاز به نگهداری دارند. وینیل با کیفیت خوب با درجه R10 در برابر لغزش مقاوم است و بنابراین برای اتاق های مرطوب ایده آل است.
کفپوش تجاری
متداول ترین انواع کفپوش های مورد استفاده در ساختمان های تجاری عبارتند از:

وینیل
نگهداری آسان است و بر خلاف کف کاشی ، هیچگونه تزریق دخیل نیست. این به این معنی است که از نظر حفظ سطح بهداشت ، انتخاب خوب آن برای بیمارستان ها ، خانه های مراقبت و غیره خوب است. به دلیل کیفیت سخت پوشیدن وینیل ، می تواند مقدار زیادی از ترافیک پا را تحمل کند ، و آن را برای طیف گسترده ای از محیط های تجاری مناسب می کند.

کفپوش ایمنی
این نوعی کفپوش انعطاف پذیر ، سنگین ، وینیل یا لاستیک با درجه بالا با دانه های مقاوم در برابر لغزش است. برای بسیاری از صنایع برای ایجاد یک محیط کار ایمن ضروری است. نگهداری و تمیز نگه داشتن این کفپوش آسان است. از آنجا که شایعترین علت صدمات در محل کار لغزش ، مسافرت و زمین خوردن است ، کیفیت مقاوم در برابر لغزش کفپوش آن را برای بسیاری از محیطهای محل کار مناسب می کند.

موکتهای تجاری و کاشی کاری موکت
به دلیل کیفیت زیبایی که می توان به دست آورد ، این مشاغل در بسیاری از مشاغل محبوب هستند. کاشی های موکت در ادارات معمول است زیرا به جای تخمگذار نقش بزرگی از موکت ، می توان کاشی های جداگانه را در صورت لزوم ریخته و جدا کرد ، این امر باعث انعطاف پذیری ، دسترسی به کف های بلند شده و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

منبع : https://www.designingbuildings.co.uk/wiki/Types_of_flooring





:: موضوعات مرتبط: کفپوش , ,
:: برچسب‌ها: کفپوش , کفپوش ساختمان , انواع کفپوش ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: